Home > Help & FAQ

Help & FAQ

Help en veelgestelde vragen

Help

Heeft u een vraag over of hulp nodig bij het gebruik van onze website? Kijk dan eerst of uw vraag voorkomt in onderstaande veel gestelde vragen.

 

Veel gestelde vragen

1. Op welke manieren kan ik zoeken naar een vakantiehuis?

2. Hoe zie ik of een vakantiehuis beschikbaar is?

3. Hoe kan ik een vakantiehuis boeken?

4. Ontvang ik een bevestiging van de boeking?

5. Ik heb geen bevestigingsmail van mijn boeking ontvangen?

6. Met wie sluit ik een overeenkomst bij het boeken van een vakantiehuis?

7. Hoe actueel is de beschikbaarheidsinformatie van een vakantiehuis, appartement of bungalow?

8. Ik heb een vraag over mijn boeking?

9. Ik heb een vraag over een accommodatie?

10. Ik heb nog een andere vraag?

 

1. Op welke manieren kan ik zoeken naar een vakantiehuis?

U kunt op diverse manieren zoeken in onze database met vakantiehuizen, appartementen en bungalows:

Direct zoeken: Door op de homepage in de zoekbox een of meer van de opties land, regio, dag van aankomst, aantal personen en/of  verblijfsduur te selecteren en vervolgens te klikken op de knop “zoeken”. U komt dan op de zoekresultaten pagina. Hier kunt u accommodaties bekijken door op het object te klikken. U kunt ook het aantal zoekresultaten verder verkleinen door meer verfijnopties te selecteren.

Zoeken op trefwoord: door op de homepage in de zoekbox te kiezen voor  het tabblad “Zoeken op trefwoord”. U kunt hier zoeken op elk willekeurig trefwoord bijvoorbeeld; land, regio, plaats of naam van de accommodatie. Ook kunt u direct zoeken op het id van de betreffende accommodatie.

Zoeken op kaart: door op de homepage in de zoekbox te kiezen voor  het tabblad “Zoeken op kaart”. U kunt hier zoeken met behulp van Google maps.

Browsen: door te direct te kiezen voor een van de thema’s op de homepage:

  • Last minute vakantiehuizen
  • Aanbiedingen
  • Wintersport vakantiehuizen
  • Vakantiehuizen voor grote groepen
  • Vakantiehuizen met zwembad
  • Luxe vakantiehuizen
  • Vakantieparken
  • Stedenreizen 

2. Hoe zie ik of een vakantiehuis beschikbaar is?

De beschikbaarheid van een vakantiehuis is afhankelijk van een combinatie van factoren. Deze factoren zijn de “dag van aankomst” en “verblijfsduur”. In alle gevallen geldt dat wanneer u een “dag van aankomst” en/of een “verblijfsduur” invoert wij u alleen beschikbare accommodaties tonen die aan uw selectie voldoen.

Er zijn meerdere mogelijkheden om beschikbare vakantiehuizen, appartementen en bungalows te zoeken.

  • Door in de zoekbox zowel een “dag van aankomst” als ook de “verblijfsduur” te selecteren. In de zoekresultaten zult u uitsluitend accommodaties vinden die binnen de week waarin de “dag van aankomst” valt beschikbaar zijn voor de geselecteerde “verblijfsduur”.
  • Door in de zoekbox een “dag van aankomst” te selecteren. In de zoekresultaten zult u uitsluitend accommodaties vinden die binnen de week waarin de “dag van aankomst” valt beschikbaar zijn voor de default “verblijfsduur” van één week (7 nachten).
  • Door in de zoekbox een “verblijfsduur” te selecteren. In de zoekresultaten zult u uitsluitend accommodaties vinden die beschikbaar zijn voor de geselecteerde “verblijfsduur”.

Daarnaast kunt u natuurlijk de beschikbaarheid per accommodatie bekijken door op de product pagina de kalender te bekijken op het tabblad "prijs en beschikbaarheid". In de kalender kunt u in één oogopslag zien of een vakantiehuis beschikbaar is, niet beschikbaar is of in de aanbieding is.

3. Hoe kan ik een vakantiehuis boeken?

Direct online boeken: U selecteert een vakantiehuis en gaat naar de kalender op het tabblad “prijs en beschikbaarheid”.  Hier selecteert u een combinatie van “dag van aankomst” en “verblijfsduur” die aan uw wensen voldoet. Bij iedere combinatie van “dag van aankomst” en “verblijfsduur” tonen wij u de huursom. U kunt de geselecteerde combinatie boeken door te klikken op “Ga verder” waarna de boekingspagina’s worden geopend. Op de boekingspagina’s wordt u gevraagd uw persoonlijke gegevens in te voeren en u kunt een betaalwijze selecteren. Daarna wordt u gevraagd de huurvoorwaarden van de betreffende aanbieder te accepteren waarna u de boeking kunt bevestigen.

Telefonisch boeken: Het is ook mogelijk om een vakantiehuis telefonisch te boeken. Controleer eerst of het vakantiehuis dat u heeft geselecteerd beschikbaar is in de door u gewenste periode. Neem vervolgens direct telefonisch contact op met de klantenservice van de aanbieder van de betreffende accommodatie. Bij ieder vakantiehuis tonen wij u de contactgegevens van de klantenservice van de aanbieder als ook het id waaronder de accommodatie bekend staat bij de betreffende aanbieder.

4. Ontvang ik een bevestiging van de boeking?

Direct online boeken: Zodra uw online boeking bij de betreffende aanbieder is geslaagd sturen wij u direct een bevestigingsemail met daarin de volgende informatie: 

  • Het nummer/id van de boeking
  • De contactgegevens van de aanbieder van de betreffende accommodatie

De definitieve bevestiging van de boeking met de huurovereenkomst en informatie over de betaling(en) ontvangt u vervolgens rechtstreeks van de betreffende aanbieder.

Boeken op aanvraag: Zodra uw boeking op aanvraag is verwerkt stuurt wij u direct een bevestigingsemail met daarin de volgende informatie: 

  • De contactgegevens van de aanbieder van de betreffende accommodatie

De definitieve bevestiging van uw aanvraag met de huurovereenkomst en informatie over de betaling(en) ontvangt u vervolgens rechtstreeks van de betreffende aanbieder.

5. Ik heb geen bevestigingsmail van mijn boeking ontvangen?

Het kan voorkomen dat de automatische boekingsbevestigingsemail die wij naar u versturen onverhoopt in uw spam filter blijft hangen. Om dit te voorkomen voegt u onderstaand email adres toe aan de adressenlijst van uw mailprogramma.

Nederland -> info@allevakantiehuizen.nl

België -> info@allevakantiehuizen.be

Indien u zeker geen bevestigingsemail heeft ontvangen van uw boeking stuur ons dan een email onder vermelding van:

  • uw naam
  • adres
  • woonplaats
  • telefoonnummer
  • id van de accommodatie die u wenst te boeken
  • naam van de aanbieder van de accommodatie
  • gewenste dag van aankomst en verblijfsduur

Nederland -> info@allevakantiehuizen.nl

België -> info@allevakantiehuizen.be 

 

6. Met wie sluit ik een overeenkomst bij het boeken van een vakantiehuis?

U sluit de overeenkomst inzake de huur van een vakantiehuis altijd direct met de aanbieder van de betreffende accommodatie. Accoweb International B.V. is geen contractpartij bij de verhuur van objecten of het aanbieden van objecten van verhuur.

7. Hoe actueel is de beschikbaarheidsinformatie van een vakantiehuis, appartement of bungalow?

Accoweb International B.V. heeft directe XML koppelingen ontwikkelt met alle aanbieders van vakantiehuizen waar zij mee samenwerkt. Van alle aanbieders van vakantiehuizen wordt tenminste 1 x per 24 uur alle prijs en beschikbaarheidsinformatie ververst. Daardoor beschikt u op onze website op de zoekresultaten pagina en product pagina altijd over recente beschikbaarheid en prijs informatie. Echter deze beschikbaarheid en prijs informatie op deze pagina’s is niet real-time.

Wanneer u een accommodatie wilt gaan boeken dan gebruikt u onze real-time boekingspagina’s. De beschikbaarheid en prijs informatie op de boekingspagina’s is wel real-time en altijd gelijk aan de beschikbaarheid en prijsinformatie van de aanbieder van de betreffende accommodatie. een mogelijk gevolg van deze situatie is dat er verschillen kunnen ontstaan tussen de beschikbaarheid en prijs informatie binnen de website tussen de zoekresultaten pagina en productpagina enerzijds en de boekingspagina’s anderzijds. Indien er sprake is van een verschil in beschikbaarheid of prijs informatie wordt u hier automatisch op gewezen en wordt u tevens gevraagd of u deze verschillen wilt accepteren.

8. Ik heb een vraag over mijn boeking?

Indien u een vraag heeft over uw boeking dan verzoeken wij u om deze vraag rechtstreeks (per Email of per telefoon) te stellen aan de betreffende aanbieder van de accommodatie. In uw boekingsbevestigingsmail die wij naar u per Email hebben gestuurd staan de contactgegevens van de betreffende aanbieder.

9. Ik heb een vraag over een accommodatie?

Indien u een vraag heeft over een specifieke accommodatie dan verzoeken wij u om deze vraag rechtstreeks (per Email of per telefoon) te stellen aan de betreffende aanbieder van de accommodatie. Op onze website vermelden wij bij iedere accommodatie onderaan de product pagina de contactgegevens van de betreffende aanbieder.

10. Ik heb nog een andere vraag?

Als u nog een andere vraag hebt, stel deze vraag dan per e-mail:

Nederland -> info@allevakantiehuizen.nl

België -> info@allevakantiehuizen.be